Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

I. A pinkpoint.hu oldalon forgalmazott szolgáltatások és termékek ismertetése, tájékoztatója

A Pinkpoint Studio Kft. webáruházában könyveket, ajándéktárgyakat, játékot és egyéb kreatív termékeket vásárolhat.

II. A Szolgáltató

A pinkpoint.hu online áruházat a Pinkpoint Studio Kft. üzemelteti (továbbiakban: „Szolgáltató”).
A Szolgáltató cégneve: Pinkpoint Studio Kft.
A Szolgáltató székhelye: 5000 Szolnok, Széchenyi u. 42. 1/2.
Postacím: 3300 Eger, Zellervár u. 1. 2/8.
Ügyvezető: Sebők László
Weboldal: https://pinkpoint.hu
Email: hello@pinkpoint.hu
Cégjegyzékszám: 16-09-015767
Cégbejegyzés kelte: 2012.06.11.
Nyilvántartó cégbíróság: Szolnoki Törvényszéki Cégbíróság
Adószám: HU23982338 | 23982338-1-16
Pénzforgalmi számlaszám:
Bankszámla: (CIB) 10700282-67385218-51100005
Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala által kiadott határozat szerint a Szolgáltató 316539/B/2. nyilvántartási szám alatt, a jogszabályok szerint csomagküldő tevékenységet folytathat.
Tárhelyszolgáltató: ELIN.hu Kft.

III. Szerződési feltételek módosítása

Fenntartjuk a jogot a Feltételek megváltoztatására bármely időpontban. Minden változtatás azonnal életbe lép, amint nyilvánosságra kerül az oldalon, és érvényes minden adásvételi szerződésre attól a naptól kezdve. Felhasználóként a Vásárló felelőssége minden belépésnél átolvasni a feltételeket.

IV. A szolgáltatás igénybevétele

1. A megrendelések leadása a pinkpoint.hu internetes áruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a pinkpoint.hu webcímen. A szerződés nyelve a magyar nyelv. Telefonon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a vásárlók részére. A megrendeléstől számított 48 órán belül automatikusan visszaigazolást küldünk. Amennyiben a visszaigazolás a fenti határidőben nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól. A rendelés leadása előtt a vásárlónak lehetősége van a regisztrációkor megadott adatok módosítására a módosult adatok felülírásával és rögzítésével. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt (írásba foglalt) szerződésnek minősül, melynek tartalmát a Szolgáltató archiválja, az utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.

2. Rendelés folyamata
A rendelési folyamat végén a Vásárló be kell jelölnie, hogy elolvasta, megértette és elfogadta ezen feltételeket. A pinkpoint.hu webáruház nem fogad el és nem szolgál ki olyan megrendeléseket, amelyek során a Vásárló nem fogadta jelen feltételeket.
A rendelés leadásának pillanatában hatályban lévő feltételek érvényesek a Vásárló rendelésére, kivéve ha a Vásárló külön beleegyezik egy újabb, átdolgozott változat alkalmazásába.
Ahhoz, hogy rendelést adhasson le a pinkpoint.hu webáruházban, személyes adatokat kell megadnia a Vásárlónak. Minden olyan információnak, amelyet megad magáról, teljesnek és helyesnek kell lennie. A belépési adatai biztonságáért (felhasználónév, jelszó) Vásárló vállalja a felelősséget. Szolgáltató nem vonható felelősségre olyan károkért vagy veszteségekért, amelyeket a Vásárló személyes adatvédelmének elhanyagolása okozhat.

3. A távszerződés megkötésével

– Szolgáltató köteles a Vásárló által a Megrendelőlapon kiválasztott és kifizetett terméke(ke)t, a vevő által kiválasztott szállítási módon, az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, „készlethiány” úgy Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.
– Vásárló köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni.
– Vásárló az áru átvételétől számított 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat, ez esetben azonban köteles azt Szolgáltatónak visszaszolgáltatni és viselni az ezzel kapcsolatosan felmerülő költségeket.
– Amennyiben Szolgáltató a szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval teljesít, az elállási jog gyakorlása folyamán az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségeket Szolgáltató viseli.

Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) számú rendelet szabályai az irányadóak.

Szolgáltató a Vásárló adatait a szerződések teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja, azokat alvállalkozóinak (kiszállító) átadja, akik azonban nem jogosultak azokat a teljesítést követően tovább tárolni, illetve megőrizni vagy más harmadik személyek részére továbbadni.

A Szolgáltató által fenntartott adathálózati kezelői felület az adathálózat (Internet) sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. A Szolgáltató azonban csak a Magyarország területére címzett megrendeléseket fogadja el. Magyarország területén kívüli postai, illetve egyéb címre történő szállítás tehát nem lehetséges. Minden ilyen megrendelés és a regisztráció, annak ellenére, hogy a regisztráció és a rendelés lehetősége fennáll, érvénytelennek minősül, és törlésre kerül.

Megrendeléshez regisztrált felhasználónak kell lennie. A regisztrációt bármikor egyszerűen végrehajthatja. A regisztrációkor megadott adatok a gyorsabb és rugalmasabb vásárlást, számlázást és szállítást segítik. Az áruházban Ön rendelés feladása nélkül is tájékozódhat termékeinkről és árainkról.

4. Az elállási jog feltételeiről:

Elállási/Felmondási tájékoztató (készült a a 45/2014. (II.26.) Korm Rendelet alapján)

Elállási/Felmondási jog:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül elmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;
b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címek egyikére:

E-mail: hello@pinkpoint.hu
Postacím: 3300, Eger, Zellervár u. 1. 2/8. – Pinkpoint Studio Kft.

Ebből a célból felhasználhatja az ÁSZF-ben található nyilatkozat-mintát is.

Vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Vásárló viseli.

Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ha Vásárló kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Vásárló köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Vásárló által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

Elállási minta (a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete alapján):

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A Vásárló(k) neve:

A Vásárló(k) címe:

A Vásárló(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

5. A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban, a szavatossági és jótállási igények intézésére pedig a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók. Tartós fogyasztási cikkek esetében a kötelező jótállás jogszabály eltérő rendelkezése hiányában 1 év. Javítás esetén a jótállási idő újra indul.

6. A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A szavatosságra és a jótállásra vonatkozó további információk a jelen Általános Szerződési Feltételek 3. számú mellékletében olvashatók.

V. Termékszavatosság / kellékszavatosság:

(a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján) – A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Pinkpoint Studio Kft. (5000 Szolnok, Széchenyi u. 42. 1/2., telefon: +36 (70) 608-2929, e-mail: hello@pinkpoint.hu) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Pinkpoint Studio Kft. (5000 Szolnok, Széchenyi u. 42. 1/2., telefon: +36 (70) 608-2929, e-mail: hello@pinkpoint.hu) nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy ermékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont
beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén a Pinkpoint Studio Kft. (5000 Szolnok, Széchenyi u. 42. 1/2., telefon: +36 (70) 608-2929, e-mail: hello@pinkpoint.hu) jótállásra NEM köteles.

VI. Panaszkezelés helye, módja:

Fogyasztói panaszügyintézés írásban történik:

E-mail: hello@pinkpoint.hu
Postacím: 3300, Eger, Zellervár u. 1. 2/8. – Pinkpoint Studio Kft.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, amit érdemi válasszal egyidejűleg megküldi az ügyfélnek.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

– a fogyasztó neve, lakcíme,
– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
– a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy az elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
– a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

A jogalkotó a nemrégiben hatályba lépett változtatásokkal a vállalkozások számára kötelezővé tette a békéltető testület előtti eljárás során való együttműködést, amely két kötelezettséget foglal magába. Egyrészről továbbra is fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”) törvénybe foglalása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényeinek megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. Vonatkozó jogszabály, 1997. évi CLV. törvény

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:
5000 Szolnok , Verseghy park 8. 3 emelet 306. szoba
Levelezési cím: 5000 Szolnok , Verseghy park 8
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: 56/510-621 Mobil: 20/3732570

A területileg illetékes Fogyasztóvédelmi Felügyelősége
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Főosztályvezető-helyettes: dr. Lipták Gergely
Cím: 5000 Szolnok Indóház u. 8.
Telefonszám: +36 56 513 336, Telefax: +36 56 510 204
E-mail: fogyved_eaf_szolnok@nfh.hu

Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

VII. Egyéb rendelkezések

1. A Szolgáltató a webhelyet alkalomszerűen meglátogatókról azok egyedi azonosítására alkalmas adatot nem gyűjt. Az egyedi azonosításra alkalmatlan adatokat kizárólag statisztikai célból gyűjti és azokat csak összesített formában hozza nyilvánosságra. A Szolgáltató rendszere a vásárlók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a vásárlók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

2. A Szolgáltató jogosult a vásárló részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a vásárló a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a vásárló által a regisztrációkor, illetőleg egyébként a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak.

3. A vásárló az V.2. pontban hivatkozott önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a vásárló részére több hírlevelet, illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a vásárló adatait a hírlevélre feliratkozott vásárlók adatai közül.

4. A jelen Általános Szerződési Feltételek azon rendelkezéseit, amelyeket a Ptk. vagy más jogszabály így különösen a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kizárólag a fogyasztónak minősülő személyekkel (Ptk. 8:1. (1) bekezdés 3. pont) kötött szerződésekre rendel alkalmazni, fogyasztónak nem minősülő vásárló esetében a Szolgáltató nem köteles alkalmazni.